Popularne kawiarnie sieciowe


Młodzi ludzie – studenci, licealiści, pracownicy firm chodzący po ulicy z kubkami po kawie od Starbucksa, albo spędzając wolny czas w innej sieciowej kawiarni, których pełno jest w centrach największych polskich miast (najbardziej rozpowszechnione są Empik Cafe, Coffeeheaven, W biegu Cafe, Cafe Nescafe).

kawa
Kawa – zdjęcie znalezione na stronie Pixabay.com

Co prawda badania z 2009 roku pokazywały, że dla Polaków picie kawy oznacza raczej picie jej w domu – z rodziną, czy przyjaciółmi, a jedynie niewiele ponad jedna badanych osób wskazała, że spotyka się przy kawie „na mieście”, ale trudno nie zauważyć ekspansji i popularności kawiarni sieciowych, które usytuowane w najlepszych punktach wielkich miast stają się miejscem spotkań towarzyskich, albo zawodowych. Można tam wypić kawę, spotkać się z kimś, przeczytać gazetę, można w końcu posiedzieć nad laptopem, bo bezprzewodowy internet to już standard. Starbucks kieruje się hasłem „third place” – czyli „trzecie miejsce”. Oznacza to, że kawiarnia, jeżeli chodzi o miejsce spędzania czasu ma ustępować jedynie pracy i domowi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *